Co słyszę, gdy pytam rozmówców, kiedy odbierają drugą stronę jako słuchającą a kiedy jako przesłuchującą? Najczęstsze odpowiedzi:

A) Przesłuchiwanie odbywa się, kiedy rozmówca jest zainteresowany tylko i wyłącznie osiągnięciem celu w rozmowie.
Własnego celu.

Poczucie przesłuchiwania wzmacniają u nich naciski na podjęcie decyzji. 

B) Przesłuchiwanie jest dalekie od wprowadzenia do przestrzeni komunikacyjnej tego, co wskazuje osoba słuchana. Nie ma na to miejsca, jeśli chcesz tylko zrealizować jedynie swój cel.

Dla jednych istotne jest, żeby w rozmowie pojawił się element relacyjny, inni zaś potrzebują więcej czasu na rozmowę o istocie problemu, który dotyczy ich samych lub obie strony.

Jaki element komunikacyjny u rozmówców usłyszysz i kiedy wprowadzisz go do rozmowy – zbudujesz ich zaufanie?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *