1. WYJDŹ Z ZAŁOŻENIA, ŻE KAŻDA INFORMACJA JEST WAŻNA.

Trudności w słuchaniu i problemy, które powstają w zespole, biznesie często wynikają z tego, że kiedy słuchasz, już na wstępie określasz ważność informacji.

Wstrzymaj się z taką oceną. Informacje, którym nadajesz znaczenie banalnych, mogą takimi wydawać się teraz.

Za pięć minut to one będą kluczowe dla projektów w zespole, dla obsługi klienta.

Informacje, które uznałeś za ważne, mogą się okazać akurat w tej sprawie zbędne. Ale poświęciłeś im czas i uwagę. Inne informacje zaś, zostaną niepełne.

2. PRZYGLĄDAJ SIĘ TEMU, PO JAKIM CZASIE SIĘ WYŁĄCZASZ, KIEDY SŁUCHASZ.

To, że czasami odlatujesz myślami podczas słuchania w rozmowach z zespołem czy klientem jest naturalne.

Niektórzy gdy to zauważają, zmieniają temat rozmowy, dopytują, wprowadzają żart w rozmowę.

Zwracaj szczególną uwagę, po jakim czasie rozmowy i przy jak złożonych sprawach wyłączasz się.

Ważne jest, że przy obserwacji częściej dzięki niej będziesz robił mikroprzerwy na wyłączenie się bez szkody dla rozmowy i twojego rozmówcy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.