Słuchanie służy gromadzeniu informacji. Umiejętność słuchania zaś, oprócz tego, służy wprowadzeniu nowej perspektywy do omawianych spraw, projektów, które umawiacie.

Jak więc rozpoznasz na ile słuchasz ty i osoby w twoim zespole?

Wsłuchuj się w to, czy podczas słuchania przez ciebie lub członka zespołu pojawia się w rozmowie nowa perspektywa. Nie musi to być coś bardzo odkrywczego.

Mogą to być pozornie banalne informacje, dzięki którym została usłyszana, dostrzeżona choćby minimalna unikalność rozmowy i wspólnej sprawy.

Dzięki temu unikniecie problemów związanych z niedoustaleniem lub niezauważeniem spraw, które wrócą jako trudności na kolejnym etapie działań.

To właśnie po tej unikalności poznasz czy ty lub członek zespołu jesteście zaangażowani w rozmowę i zaprosiliście do niej oprócz pamięci, doświadczenia także samych siebie.

Samych siebie, czyli własne spojrzenie na to, co słyszycie. Własne, czyli wyzbyte automatycznej reakcji. Automatycznej, czyli pozbawionej refleksji.

Automatycznej, czyli prowadzącej do przyszłych problemów, czy to w zespole, czy w obsłudze klienta.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.