Co jest niezbędne osobom w twoim zespole, żeby zwiększały swoją umiejętnością słuchania? 

Podzielę się moim doświadczeniem jako trenera Sztuki Słuchania. Kiedy na co dzień prowadzę warsztaty indywidualne lub z zespołami, szczególnie zwracam uwagę – od pierwszych słów rozmówcy – na słownictwo rozmówcy, na podstawie którego szybciej można zauważyć, jakie ma nawyki myślowe, językowe. 

To właśnie powyższe, kiedy jest usłyszane, staje się drogą do wspólnego języka.

Przyjęło się, że wspólny język to wspólne doświadczenia.

Niekoniecznie.

Wspólny język to raczej nie wspólne doświadczenie, a sposób budowania wspólnej przestrzeni, która łączy doświadczenia.

Czasem w zaskakujący sposób. Łączy poprzez usłyszenie wspólnego lub czegoś, co daje wiarę, że wspólne jest w zasięgu.

Warsztaty, które prowadzę o aktywnym słuchaniu to propozycja dla osób zarządzających zespołem, dla których umiejętność słuchania – ich członków – jest przynajmniej równie ważna, jak mówienie.

Mówić o słuchaniu nie jest łatwo.

Jeszcze trudniej słuchać, gdy ktoś mówi.

Może to twój zespół będzie rozwijał umiejętność słuchania na… szóstkę?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.