“Usłysz, czego nie mówi rozmówca.” Co to dokładnie znaczy? Co się kryje pod tym tajemniczym zdaniem?

“Usłysz czego rozmówca nie mówi” to także cykl spotkań, który realizuję na warsztatach, zarówno indywidualnych, dla zespołów, jak i otwartych grupowych.

Spośród przynajmniej 15. składowych słyszenia czego rozmówca nie mówi, przytoczę przykład, żebyś zyskał szerszy obraz możliwości z tym związanych.

Co pozwala na to, żebyś słyszał w biznesie lub w swoim zespole innych ludzi?

Zdawanie sobie sprawy, że w zdecydowanej większości słowa, które mówi rozmówca mają dla niego inne znaczenie niż dla ciebie. Nawet swojsko dla ciebie brzmiące słowa, jemu mogą mówić o czymś innym niż Tobie.

Jak w rozmowie, którą kiedyś usłyszałem:

A: Co u ciebie? Jak weekend?
B: W porządku.
A: Jak w porządku, to super. Ja byłem na wyjeździe z rodziną. Jak w porządku było, to odpowiadaj! Co porabiałeś?
B: Domykałem organizację pogrzebu mojej mamy
A: ….

To oczywiście jedynie przykład, jednakże odpowiedniki takich sytuacji znajdziesz na co dzień w swoim zespole, biznesie, czy swoim życiu.

Może czas usłyszeć, co ludzie mówią naprawdę? Np. klienci twojego zespołu.

Jaki jesteś ty wobec innych? Usłyszeć, to mieć wpływ. Nie większy. Nie mniejszy.

REALNY.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.