Usłysz, czego rozmówca nie mówi.

Jeśli tylko ty – jako zarządzający – umiesz słuchać, to jakby głowa była zdrowa, a ciało odmawiało posłuszeństwa. 

Jestem zadeklarowanym przeciwnikiem tego, żeby tylko lider, manager, dyrektor zespołu, itp. rozwijał umiejętność słuchania. Doświadczenie trenera aktywnego słuchania i doświadczenie uczestników warsztatów z zespołami podpowiada mi, że nawet kiedy jesteś świetny w słuchaniu, twój zespół może nie mieć rozwiniętej umiejętności słuchania.

Co miałem na myśli pytając na początku: “Czy twój zespół słyszy to, czego sobie na co dzień nie mówi?”

Uczę aktywnego słuchania. Mottem mojej pracy jest: “Usłysz, czego rozmówca nie mówi”. Może wydaje się to tajemnicze, ale kryje się za tym obserwacja, że często w zespołach nie nabywamy umiejętności słuchania. 

Przez to w wypowiedziach rozmówców koncentrujecie się na słowach, które nie mają znaczenia dla jakości pracy zespołu lub obsługi klienta. Albo twój zespół przypisuje wartość swoim słowom, nie zdając sobie sprawy, że nie mają one znaczenia dla drugiego rozmówcy. 

Byłoby brakiem kultury, gdybym pisał jakie to ma konsekwencje dla ciebie, zespołu.

Dlatego prowadzę z zespołami – zarówno online jak i stacjonarnie – warsztaty z serii “Usłysz, czego rozmówca nie mówi.” Nauka podczas warsztatów i po nich skutkuje tym, że zespół słuchając, zwraca uwagę na to, co najważniejsze dla obopólnej korzyści w rozmowach wewnątrz zespołu oraz w obsłudze klienta. 

Umów się ze mną na spotkanie online. Porozmawiajmy. Z przyjemnością posłuchał, jak dokładnie rozwinąć umiejętność słuchania w zespole.

Słuchanie wydaje się proste i zazwyczaj sobie wyobrażamy, że potrafimy słuchać.  Tym samym, nie potrafimy sobie wyobrazić, że większość stresów, napięć międzyludzkich w zespole wynika z tego, jak słuchamy. Jak słucha twój zespół. 

Słuchanie jest dla mnie przyjemnością. 

Stanie się ono także takie dla twojego zespołu.

Do słuchania w zespole jeden krok?

Krok na warsztaty ze mną.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.