Co zyskasz dzięki warsztatom ze mną? Jeśli się uczysz słuchania dla słuchania to lepiej, żebyś zabetonował uszy – tak mówił mi jeden z pierwszych mistrzów.

Wskazywał, że w słuchaniu nie chodzi o to, co dzięki niemu masz i co zyskują dwie strony. Potwarzał, że w słuchaniu chodzi o to, kim się stajesz, kiedy słuchasz. Kim się stajesz w oczach swoich i rozmówcy.

Kimś godnym słuchania i tego, żeby być wysłuchanym.

Co zyskasz dzięki aktywnemu słuchaniu poza umiejętnością słuchania?

Takie pytanie zadaję nieraz po warsztatach indywidualnych, z zespołami i otwartych.

Co zyskasz jako ty sam lub twój zespół na warsztatach o aktywnym słuchaniu ze mną?

Niektórzy wskazują, że dzięki warsztatom ze mną stają się w rozmowie świadomi swoich potrzeb, dzięki czemu łatwiej im rozpoznać potrzeby innych. Rozmowa przestaje być “badaniem” lub ” grą losową”.

Czy to w zespole, obsłudze klienta czy sprzedaży, rekrutacji, biznesie itp

Inni wskazują, że dzięki warsztatom ze mną i potem pracy własnej, rzadziej przyjmują postawy unikowe lub ucieczkowe w trudnych rozmowach.

Odważniej podejmują odpowiedzialność za to, co słyszą i co z tym robią.

Kolejni zaś wskazują, że częściej słyszą u rozmówców niuanse, których nie zauważali wcześniej. Te mało zauważalne lub pozornie banalne, mało istotne informacje, które decydują o jakości i wyniku rozmowy .

Jakie korzyści ze słuchania możesz czerpać ty lub twój zespół?

Kim się staniesz, lub staniecie, w oczach rozmowców po warsztatach ze mną o aktywnym sluchaniu?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.