Na podstawie 15. lat doświadczeń trenera aktywnego słuchania zauważyłem poniższe tendencje.
Może będzie kilka niespodzianek, albo może kilka “rozczarowań”? Na co stawiasz?

W zamierzchłych czasach, w okolicy mezozoiku, z warsztatów o aktywnym słuchaniu, które prowadzę, najczęściej korzystały zespoły z branży finansowej.

Kiedy do aktywnego słuchania dołączyłem elementy uważności i uczyłem go jako zestawu umiejętności, ku mojemu zdziwieniu, z warsztatów korzystały zespoły, których praca opierała się o MLM.

A dziś? Kto dziś najczęściej korzysta z warsztatów indywidualnych, zespołowych, które prowadzę? 

W przeważającej ilości osoby z branży IT.

Głównie zespoły obsługi klienta, zespoły, w których ważna jest komunikacja wewnętrzna.

Liczni uczestnicy to scrum masterzy. To oni najczęściej goszczą na warsztatach indywidualnych. Szczególnie często pracujemy z nimi nad ich umiejętnością słuchania na poziomie ekspert.

Druga wiodąca, choć mniej liczna grupa to indywidualne osoby i zespoły zajmujący się obsługą klienta, albo budowaniem społeczności zespołów. Tu branże są naprawdę rozmaite.

Co powyższe mówi o aktywnym słuchaniu, o mnie lub grupach zawodowych?

W jakich branżach ty trafiasz na osoby, które potrafią słuchać aktywnie?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.