Trudno słuchać ci kogoś nudnego. Albo w sprawach, które cię nie dotyczą, albo które uznasz za dobrze znane.

Jednak czy to w zespołach, czy obsłudze klienta, czy sprzedaży, czy rekrutacji istnieje pewna powtarzalność. 

Trudno jej uniknąć. Czym częściej pojawia się nuda w rozmowie, tym częściej niecierpliwość czy znudzenie.

Jednakże one często są widoczne dla rozmówcy. Wielu z nich uzna ich objawy za osobiste i znieważające.

Jak wzbudzisz ciekawość rozmówcą, nawet w rozmowach dotychczas nudnych lub przewidywalnie powtarzalnych?

W aktywnym słuchaniu, którego dotyczy moja praca z klientami indywidualnymi oraz zespołami wzbudzam swoją ciekawość zadając sobie następujące pytania:

– co atrakcyjnego jest w rozmówcy, w jego sposobie myślenia, życia, załatwiania spraw, na co mogę zwrócić uwagę wyłącznie ja i nikt inny?

– pod jakimi jego słowami kryje się coś ciekawego i cennego, czego nie zauważyłbym, gdybym tego nie wypatrywał?

– jakie oznaki nudy i zniecierpliwienia okazuje i jak zauważę każde z nich zawczasu?

– jakie tematy pozakonwecjonalne wprowadzę do rozmowy, żeby stała się choć minimalnie mniej banalna niż zazwyczaj?

Te przykładowe pytania pozwalają mi zachować ciekawość wobec rozmówcy. Tak jak i moim klientom indywidualnym oraz zespołom, z którymi pracuję na warsztatach o aktywnym słuchaniu. 

O aktywnym słuchaniu trochę innym, niż znasz. W pracy wewnątrz zespołu, z klientami w obsłudze klienta, czy w rozmowach z potencjalnymi klientami.

To aktywne słuchanie, dalekie od technik.

Takie, które jest bliskie Tobie, bo twoje i naturalne.

Tylko tak w pełni zmniejszysz dystans między tobą a rozmówcą. 

Takie aktywne słuchanie jest motywem mojej pracy. Chcesz rozwinąć tę umiejętność u siebie lub w zespole?

Skontaktuj się ze mną.

Kiedy ty sam wydajesz się rozmówcy ciekawy?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.